Friday, February 17, 2012

Experienta mea cu Lush Henna - partea 1


Astazi vreau sa va impartasesc experienta mea cu un produs destul de neobisnuit de pe piata: este vorba de vopseaua de par pe baza de henna si indigo de la Lush.

La inceput vreau sa fac clar faptul ca iubesc culoarea naturala a parului meu: este un blond inchis (dark ash blonde)/saten mediu care se potriveste perfect culorii deschise si neutre a tenului meu precum si nuantei de albastru a ochilor. Se spune ca Mama Natura stie cel mai bine ce combinatii sa faca, de aceea, desi mi-am supus parul la tot felul de torturi in tineretea mea zbuciumata, de cativa ani sunt perfect multumita cu culoarea si textura naturala a parului meu.

Problema...a venit atunci cand, in urma cu vreo 2 ani, am suferit un soc, o trauma care, la propriu, m-a facut sa albesc. M-am trezit peste noapte cu cateva fire albe in frunte si numai acolo. Dar albe! Nu gri, albe ca zapada. La inceput erau vreo 6-7, apoi, cu timpul, in ultimii 2 ani, li s-au mai adaugat, dar tot numai acolo. In prezent am un smoc de toata frumusetea (si stralucirea) :)) de glumesc prietenii mei ca incep sa seman cu Rogue din X-Men :)
In primii ani le-am smuls cu penseta. Apoi au inceput sa ma enerveze ca atunci cand cresteau inapoi, erau scurte si tepoase si stateau drepte ca soldatii fix in fruntea mea. Apoi m-am obisnuit cu ideea ca am „ceva special” si le-am lasat in pace. Dar acum, odata cu venirea frigului si tenul meu a inceput sa se deschida si sa faca contrastul mai evident, iar au inceput sa ma enerveze. Asa ca am inceput sa ma documentez despre diferite variante de a le acoperi.

Nu voiam sa folosesc vopsea chimica, din comert. Am avut de cand ma stiu o experienta cel mult mediocra cu vopseaua din comert. Am parul fin si subtire, dar foarte poros, asa ca vopseaua pur si simplu curge din parul meu in 2 saptamani de la vopsire si ma aleg doar cu un par ars, aspru, lipsit de forma si de o culoare dubioasa si nedefinita (din cauza laptelui revelator din vopsea, care deschide usor nuanta parului). In plus, multe din vopselele din comert (si cu siguranta toate variantele fara amoniac) nu au puterea de a acoperi perfect firele albe...desi toate se lauda cu asta.
(Stiu asta pentru ca, de ani de zile, eu o vopsesc lunar pe mama mea. Si am facut-o toate culorile, de la roscat inchis, trecand prin toate tonurile de saten si acum am ajuns la blond) 
Am inteles repede ca nici samponul colorant nu va fi o solutie (nu are puterea de a acoperi firele albe).

Am ajuns intr-un final la henna. Mi-a facut cu ochiul ideea de a ma vopsi cu henna, pentru ca stiam ca henna a fost folosita de secolo de culturile orientale atat pe post de vopsea cat si ca tratament pentru par. Stiam ca indeseste parul, il face mai puternic, ofera stralucire, da volum si aduce la normal scalpul cu tendinta de ingrasare rapida. Erau toate dorintele de pe lista mea si inca cateva in plus! :)

Singura problema: orice v-ar zice oricine, henna naturala (extract din planta Lawsonia Innermis) este doar roscata!! Nu exista „mai multe culori de henna”. Se pot obtine insa numeroase nuante si tonuri amestecand Lawsonia Innermis cu diferiti alti compusi: naturali sau de sinteza.
Iar eu nu voiam sa-mi schimb culoarea parului si in nici un caz nu voiam sa obtin o nuanta de roscat!

Solutia:
Am aflat ca: Amestecul natural de henna si indigo in proportii diferite da nuante de saten pana la brun inchis.
Aveti grija: ingredientele de pe cutie/pachet trebuie sa specifice prezenta plantei de indigo in compozitie, altfel sunt sanse foarte mari ca extractul sa contina de fapt diverse saruri metalice. Pericolul adaosului de saruri metalice vopselei pe baza de henna e ca acestea sunt foarte instabile si reactioneaza aiurea pe parul tratat chimic in special (daca parul a mai fost vopsit si retine inca urme de vopsea sau alt tratament chimic, sunt sanse mari sa capete o nuanta de verde!!!) Repet: asta e valabil doar daca amestecul de henna a fost „imbunatatit” cu saruri metalice pt a-i schimba culoarea. Reactii la fel de ciudate se pot obtine si daca se folosesc ustensile metalice la preparatul sau aplicatul vopselei astfel obtinuta!

Cele mai multe persoane care se vopsesc cu henna prefera varianta „bio” si cat mai hippie, preparandu-si singure amestecul de henna si indigo plus/minus alte plante pentru diferite reflexe de culoare.
Eu insa, am ezitat sa ma apuc de o trebusoara atat de complexa si am cautat variante naturale, dar gata preparate pe internet. Cautarile pe youtube m-au indreptata rapid spre un produs ciudat, dar atragator. Arata ca o tableta mare (si verde!!) de ciocolata de menaj :)



Cei de la Lush spuneau ca acesata vopsea inedita vine in 4 variante de culoare si ca 100% naturala, fiecare culoare fiind obtinuta din amestec de henna, indigo si alte plante in diverse proportii (pt fiecare culoare unica), topite intr-o baza de unt de cacao, care sa ajute si mai mult la reconditionarea parului. Astfel se promite ca vei obtine o culoare noua, stralucitoare si de durata si un par sanatos si ingrijit natural.

Variantele disponibile de culori sunt: Rouge (rosu), Noir (negru), Brun (maro ciocolatiu) si Marron (culoarea cuprului, ca parul natural al femeilor irlandeze, cu reflexe superbe).

Pentru a afla ce culoare mi-am ales eu si cum a decurs experienta mea cu Lush Henna, va rog sa asteptati cuminti partea a 2-a :) (deja am scris mult prea mult si nu vreau sa va obosesc)


Intrebarile zilei: Ce culoare credeti ca mi-am ales? 
si 
Credeti ca a functionat?


Pin It

12 comments:

  1. Probabil ti-ai ales brun si a iesit mai inchis... Eu m-am facut o vreme cu henna naturala, dar a fost un chin sa scap de reflexele roscate, deci e putin probabil sa repet.

    Dar henna naturala NU acopera firele albe, sunt curioasa ce ti-a iesit ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi-hi! Promit sa nu va tin mult pe jar. :) A doua parte vine in vreo 2 zile, asa :)))

      Delete
  2. Cred ca ti-ai ales Marron si ai iesit roscata! Eu m-am vopsit o singura data cu henna si nu mi s-a colorat deloc parul. Rezultatul a fost nul. Probabil si din cauza ca eram deja vopsita! Hai spune, Pisicuto, nu ne mai tine pe jar!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooof! Acum imi pare rau ca v-am intrebat ce culoare credeti ca am ales! :)) Ma mananca limba sa va spun si nu pot ca stric jocul :)) Rabdarica, por favorica! :)

      Delete
  3. Sunt curioasa sa citesc partea a 2-a. Cred ca ti-ai ales marron :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. vai, vai! ce ma mananca limba sa va spun! mi-am facut-o singura la faza asta, ca v-am pus sa ghiciti. :))

      Delete
  4. ce curioasa m-ai facut! interesanta henna, mai povesteste-ne. sper ca esti multumita de ce ti-a iesit. daca nu, las' ca trece! :D
    ti-ai luat marron si ti-a iesit rosu?
    pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katy, promit sa va dezvalui tot! O sa fie o postare si mai kilometrica :))
      hmmm...oare de ce toti au ghicit ca ar fi iesit roscat??

      Delete
  5. bine, o sa am rabdare daca spui tot :) ... da' pui si poza before/after? :)) hmmm... da, cred ca e posibil sa fii the red cat! the black cat... nu prea cred...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi-hi! Katy, sincer, daca ar fi sa aleg, as fi ori orange cat de-a dreptul, ori black cat :))
      Rosul rece nu cred ca m-ar prinde, mi-ar inaspri prea tare trasaturile.

      Delete
    2. orange cat? garfiiiield!!!!! :))))))))

      Delete
  6. :) did I mentioned that my very favorite food is...lasagna?! :D

    ReplyDelete